Et banner kan være med til at få budskabet ud

Et banner kender du sikkert ganske fint, og du er nok med på hvad både formålet og princippet i det er. Problemet er lidt, om det er noget for dig? Hvis du så finder ud af, at det er noget for dig, hvad er det så for et banner du skal have, og hvad skal der stå på det? Bannere giver mulighed for at få dit budskab ud til mange mennesker, så det er noget man godt må tage lidt seriøst, hvis man vil have så mange som muligt til at forstå hvad man gerne vil. Det er bare ikke alle der lige har så meget erfaring med at lave bannere, og så kan det være svært især at finde ud af, hvad der skal stå på banneret.

Teksten der skal stå på banneret skal opfylde nogle bestemte krav, og sådan nogle krav kunne for eksempel være:

  • Det skal fremgå hvis banner det er
  • Teksten skal være kort og let forståelig
  • Budskabet skal være klart
  • Banneret skal hænge et sted hvor mange kommer til at se det

Denne liste er ikke nødvendigvis komplet, og det sidste punkt er ikke engang noget med teksten på banneret, men alligevel er det meget vigtigt. Alle disse punkter skal være i orden, selvom det ikke er nemt at vurdere, hvornår det er opfyldt, og hvornår det ikke er godt nok endnu. Der er ikke meget man kan sætte to streger under, og derfor kan det være en stor udfordring.

Placeringen er nærmest ligeså vigtig

Når du har styr på det ovenstående, så gælder det også om, at du skal have en placering i Frederikshavn, der er god til banneret. Det er jo lige meget hvor god en tekst du har fået skrevet, hvis ikke du ender med at få det sat op et sted hvor der er mange der ser det. Hvis du er rigtig smart, placerer du det et eller andet sted, hvor der er mange der kører forbi. Hvis din tekst er tilpas kort, kan du så nå og få dit budskab ud til mange mennesker på ret kort tid. Det er dog ikke sikkert muligheden er der for sådan en placering.

Hvis ikke du kan finde sådan en placering, så kan det være, at du kan finde noget ved en gågade eller noget lignende. Det hele handler om, at du skal sørge for, at der er så mange mennesker som muligt der kommer til at se banneret. Ellers er der jo ikke nogen der kommer til at tage det til efterretning, og så kunne du ligeså godt have ladt være med at lave banneret. Placeringen og teksten er altså de to elementer ved et banner der afgør, om det kommer til at lykkes eller ej, og det er ikke sikkert, at du kan finde begge de ting. I det tilfælde kan det være, at du skal snakke med et firma, der er mere vant til at arbejde med bannere, og få nogle råd fra dem.